Pilihlah Jodoh Dengan Dua Cara

 
 
" PILIHLAH JODOH DENGAN DUA CARA "

PERTAMA : jadilah orang yang baik..
Lelaki yang baik untuk wanita yang baik..

KEDUA : ikutlah pilihan orang yang baik..
Kerana orang yg baik akan memilih yang baik untuk jadi pasangan hidup kita..

Nampak Aib Orang . Aib Kita ?

 
 

KESIAN , ada jenis manusia yang suka mencari kesalahan dan kelemahan orang tapi kekurangan diri sendiri tak nampak :/ Sampai kan terkadang aib kita lagi besar pun kita tak nampak . nauzubillah -.-
 

10 Perkara Yang Selalu Dibazirkan :/

 
 
malam ni aku nak kongsi ilmu sikit  . maklum laa masih dalam mood cuti kan , so tetiba aku terfikir semulaa apa yang aku dah buat taim cuti nih . erk ? ape ek ? macam banyak buad benda lagha jee  *sigh , sad*

sebenarnyaa ada 10 benda yang manusia selalu BAZIR kann ? what ? sepuluh ? banyak tuu . nak tau apee ? jom tengok gambar kat bawah ni :3 (sila klik untuk tumbesaran)


takpee biar aku senarai kann ape yang 10 tuu :
  1. ILMU : dibazirkan dengan tidak mengamalkannya
  2. AMALAN : dibazirkan dengan tidak melakukannya dengan ikhlas
  3. HARTA : dibazirkan dengan tidak mengerjakannya pada jalan Allah
  4. KESIHATAN : dibazirkan dengan tidak mensyukuri nikmat sihat sebelum sakit
  5. KEPINTARAN : dibazirkan dengan tidak berfikir tentang keajaiban makhluk ciptaan-Nya
  6. TUBUH BADAN : dbazirkan dengan menggerakkan anggota badan bukan untuk ibadah
  7. CINTA : dibazirkan dengan mengisi cinta selain cinta kepada Allah
  8. MASA : dibazirkan dengan aktiviti yang tidak berfaedah
  9. ZIKIR : dibazirkan apabila zikir tidak berkesan di hati
  10. HATI : dibazirkan dengan tidak mengisi hati dengan cinta kepada Allah dan Rasul SAW
so , amacam ? ada tak yang terkena kat diri ? shhh ! takpe , takyah gitau orangg , cukup berazam dalam diri , aku nak jadi insan yang lagi berkualiti esok hari . oke ? tuu jee untuk kali ni , wassalam :3

Madu :)

 
 
korang suka dimadukan ? HAHA . sah sah laa taknak .  jom tengok gambar di bawah . let's the picture describe :3


siapa tahan macam ni ? dats all :D baibai , assalamualaikum :3 

Bila Hujan Menyimbah :'D

   

tadi aku ge pasar pelipin kat Kota Kinabalu (KK) dengan family . ye laa nak beli ole-ole untuk rakyat kat Terengganu nanti . sebut ole-ole kat Sabah ni , sah-sah laa aku nak beli keronsang , gelang , dan aksesori mutiara yang lain . maklumlaa sini kan murah . korang nak tempah tak ? sini , aku boley tolong beli kan dengan harga yang murah . hehe :D

so , kisahnyee , turun jee dari kereta hujan lebat tetiba . itu oke lagi , kitorang pun pergi laa dekat bahagian pasar malam tetiba air takungan kat atas gerai tu bushhhhh simbah atas aku dan family . kitorang semua basah oke . perghh , malu siot . malu weyy , sume orang tengok kitorang . aku tak tau nak letak muka kat mana tadi . dah laa baru sampai , basah kuyup pula tuu . memang sadis . tapi sebab niat nak beli ole-ole untuk mereka-meraka yang diingati , aku redah jee :D

apepunn , jom cuci mata tengok apee jee aku beli tadi :3






lawa kann ? aku paling suka tasbih tuu , comeyy sangat . dah laa my fav kaler pink tuu . hehe . ekceli banyak lagi beli , tapi ni jee laa aku tunjuk . apee ? korang pun nakk ? no hal . gitau jee , aku boleyy tolong beli . mutiara ni ori tau , tak caya gigit r sendiri . hehe . k tuu je laa untuk kali ni . tengs for reading :D