Mereka Inspirasiku :')

 
tadi aku godek-godek lappy aku dan tengok gambar-gambar lama . tetiba aku jumpa gambar kat bawah . andd aku sebak tengok gambar tuhh :'/ *nangis laju-laju*


ni gambar masa aku dapat anugerah tokoh pelajar masa graduate pas SPM dulu . aku tengok muka mama abah nampak heppi dan bangga jee . aku sebaaak ! masa aku dapat anugerah ni , mama abah iring aku sekali naik pentas . mesti dorangg bangga sangat taim tuu kan , dapat iring anak terima anugerahh . tengok muka abah buat aku menangis . muka penuh harapan , mungkin terasa pengorbanan dia selama ni terbalas kann .

then aku baca kata-kata yang aku tulis atas gambar tuu , "akan ku balas jasamu dengan kejayaan demi kejayaan". aku tulis ayat tuu taim form 5 . dann bila aku baca sekarang , aku sentaap ! sentaap ! aku banyak lalai . banyak main . banyak buang masa . tak serius belajar , kononnye penat struggle taim SPM . tapi aku lupa , aku pernah berjanji dulu nak hadiahkan ibu bapa aku dengan kejayaan demi kejayaan . nangis T.T

mama , abah . maafkan angah . angah tak serius belajar . tapi angah janji , angah akan buat mama abah bangga . that's my promise :')

23 comments:

Sally Samsaiman said...

ibubape tu pendorong! huhuhu...best of luck for ur life :)

Wirda Amir said...

Salam kasih sayang deeya....

Deeya ni berjiwa halus n mudah menangis la....sama la kita....sob sob sob....meh tishu selai.... :(

in sya Allah..berbagai kejaayan yg kita blh kecapi,bkn dlm pelajaran sj,lalai hari ini,pengajaran utk kita bangkit di masa akan dtg...moga impian terlaksana ye....

Lieya Von Jay said...

sayang mak n ayah ^_^

chicken_floss said...

mereka sentiasa jadi sumber inspirasi yang terhebat dalam diri kita kan? semoga kejayaan di capai kelak.:)

Pyka Zamberi said...

kita same..well ank ke-2..hehe.semoga kita sama2 berjaya dgn cemerlang n boleh banggakan mak ayah..

Norhasniza Khalid said...

teruskan usaha mu dear...

Eiqa Almond said...

Panggil angah laa lepas niee, ehhehe
Naik bulu roma eden bace nyee :)
Semoga angah (ehhee, manje sikit :P ) jadi anak yg solehah dan boleh membanggakan mama dengan abah yee..
Aminnnn ^^

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

akak pun sebak baca entri adik ni.. masih belum terlewat untuk sedar dan menruskan perjuangan.. selamat maju jaya adik..

Aku Penghibur said...

alhamdulilah muhasabah diri :) semoga teruskan usaha dan belajar rajin-rajin

Nurul Farahizzati said...

belajar elok2.. kasi parents lagi bangga!

S.K.A said...

sayu pula bca entri ni =) belajar elok2..bt yg terbaik dlam kehidup..bggakan orang tua deeya..smoga dipermudahknNya..

Wirda Amir said...

Salam rindu deeya...akak dtg sini kejap...happy weekend...

kacang buncis said...

salam...
Alllah s.w.t je yang tahu betapa bahgianya kita bila dapat banggakan kedua ibu bapa kita....

Nies alhaQ said...

Sedihnyaa. Sama la kitaaa.
Hukhukhuk. Selalu blaja main2. Tak serius. :'(

Rubiatul Adawiyah said...

good luck awak. buat yang terbaik dalam hidup awak k. bangga kan mak ayah. in sha Allah. masih belum terlambat :)

Mutia Kay said...

erk... rasa macam syahdu lah pulak baca,

siara elina said...

terbaik .. sukaa laa baca entry akak ^^ btw , goodluck tau !

Mime MF said...

teruskan usaha awak..chaiyok²..:)

NUR SABRINA FIRZANAH said...

all the best kak :)

Wirda Amir said...

Salam rindu deeya...

Dah lama tkde entry dr adik...bz ke tu....?sihat..?miss u

sha (chirp chirp) said...

waah tahniah. teruskan berusaha! go go go! :)

nurul ezzatie zulkarnain said...

Setiap kali lalai, memang setiap kali pun nak kena ingat benda-benda macam ni. Pembakar semangat =)

Pha Is said...

pergh.. tokoh pelajar tuh.. hebat tuan blog ni..